سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

بازدید از نمایشگاه تولیدات مؤسسه دارالحدیث و دیدار با مسئولان و پژوهشگران مؤسسه

 بازدید از نمایشگاه تولیدات مؤسسه دارالحدیث و دیدار با مسئولان و پژوهشگران مؤسسه

تاریخ:  ۱۳۹۳/۰۳/۲۱

در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند. در جریان این بازدید، دانشنامه امام مهدی (عج) که به همت این مؤسسه تهیه شده است، ارائه شد.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از این بازدید، در جمع اساتید، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث، ضمن تشکر صمیمانه از تدوین دانشنامه امام مهدی (عج)، آن را نمونه برجسته ای از شناسایی خلاءها و مسئله یابی درست، و هدیه ای ارزشمند به جامعه اسلامی و جامعه علمی، در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) وعده قطعی الهی است که محقق شدن وعده هایی که در طول تاریخ، به بشریت، داده شده، در واقع نوعی اطمینان بخشی به انسانها است که آن وعده بزرگ نیز حتماً محقق خواهد شد.
ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعده های اطمینان بخش به بشریت دانستند و گفتند: چه کسی تصور می کرد که در این منطقه بسیار حساس و در این کشور بسیار مهم و در جایی که یک رژیم مورد حمایت کامل قدرتهای بین المللی حضور داشت، انقلابی براساس دین و فقه و شریعت به پیروزی برسد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به یک نمونه قرآنی نیز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کریم هنگامی که داستان کودکی حضرت موسی (ع) نقل می شود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت می دهد . اول بازگرداندن آن کودکی که به دریا انداخته شده است و دوم رسیدن حضرت موسی (ع) به مقام پیامبری .
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهی، در واقع اطمینان بخشی برای وعده دوم بود که در سالهای بعد محقق شد.
ایشان با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان (عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشریت در این دنیا، یکی از بخشهای مهم جهان بینی ادیان الهی است، افزودند: همه ادیان الهی معتقدند که کاروان بشریت در پایان راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی خواهد رسید که مهمترین ویژگی آن عدالت است.
ایشان گفتند: کاروان بشریت از ابتدای خلقت، در حال عبور از پیچ و خم های دشوار، خارزارها و لجنزارها است تا به یک مسیر هموار و باز برسد که این مسیر هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شرایط مطلوب در دوران امام زمان (عج) بصورت دفعی نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نیز تنازع میان خیر و شر در طبیعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نیز خواهند بود اما شرایط آن دوران به گونه ای است که زمینه خوب شدن انسانها و تحقق عدالت بسیار فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، پایان راه کاروان بشریت را بسیار امیدبخش خواندند و تأکید کردند: انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحیه انتظار یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای جامعه اسلامی است.
ایشان در پایان از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین ری شهری و اساتید و محققان مؤسسه دار الحدیث در تهیه دانشنامه امام مهدی (عج) قدردانی کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گزارشی با اشاره به رونمایی از دانشنامه امام مهدی (عج) در آستانه ولادت آن حضرت، اعتبارسنجی مضاعف منابع، استناد گسترده به منابع شیعه و سنی، نقد و ارزیابی دلایل غیرنقلی مهدویت، جامعیت و گزیده‌نگاری، برخورداری از تبیین و تحلیل و همچنین نقد و بررسی دیدگاههای مختلف، تبیین عقاید دیگر ادیان درباره منجی، جمع بندی و تحلیل گزارش‌های متعارض، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و هشدار درباره خرافه گرایی را از مهمترین خصوصیات دانشنامه امام مهدی(عج) خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد