سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

دیدار مسئولان سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم

دیدار مسئولان سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم

تاریخ:  ۱۳۹۳/۰۵/۰۷

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (سه شنبه) در دیدار صدها نفر از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران و کارداران کشورهای اسلامی در ایران، همه مسلمانان را به یاری مظلومان فلسطین فراخواندند و تأکید کردند: جهان اسلام با کنار گذاشتن اختلافات، از همه توان خود برای تأمین نیازهای مردم غزه استفاده کند و ضمن مقابله با جنایات بی شرمانه صهیونیستها، از حامیان آنها بویژه امریکا و انگلیس، تنفر و برائت جوید.

ایشان با تبریک عید سعید فطر به همه ملتهای مسلمان این عید را عید امت واحده خواندند و افزودند: متأسفانه برخلاف تعالیم و معارف اسلامی، امروز انگیزه های سیاسی و قدرت طلبانه، امت اسلامی را دچار تفرقه کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با دعوت از مسئولان کشورهای اسلامی برای عبور از اینگونه انگیزه ها و تشکیل امت واحده و مقتدر و توانا تأکید کردند: اگر قدرت طلبی ها، وابستگی ها و فسادها، نتواند جهان اسلام را از هم جدا کند، در این صورت هیچ قدرت مستکبری جرأت تجاوز و تعرض به کشورهای اسلامی و یا باج گرفتن از دولت های اسلامی را نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی، گستاخی صهیونیستها در قتل عام غزه را، از نتایج تفرقه دنیای اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: سانسور پنهان در غرب اجازه نمی دهد ملتهای غربی از عمق حوادث غزه مطلع شوند اما این جنایات به گونه ای فجیع و دلخراش است که انعکاس حتی بخشی از آن در رسانه های غربی، ملتهای غیرمسلمان را تکان داده و به خیابانها کشانده است.  
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تنهایی مردم بی پناه غزه افزودند: پیام روشن ما به دولتهای اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمی نشیند.
رهبر انقلاب افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولتهای اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.
ایشان در همین زمینه قرار گرفتن دو وظیفه اساسی در دستور کار جهان اسلام را، ضروری خواندند: نخست فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و دوم عکس العمل قوی و مناسب در مقابل رژیم آدمکش صهیونیست و حامیانش.
رهبر انقلاب با اشاره به نیاز مبرم مردم مقاوم و رنج دیده غزه به غذا، آب، دارو، امکانات بیمارستانی و بازسازی منازل افزودند: این ملت برای دفاع از خود، به سلاح نیز احتیاج دارد.
رهبر انقلاب بار دیگر خطاب به دولتهای اسلامی گفتند: بیایید برای کمک رسانی به مردم غزه و غلبه بر موانعی که صهیونیستها در این راه ایجاد می کنند همراه و همدست شویم و به وظایف دینی و انسانی خود عمل کنیم.
 ایشان مقابله و معارضه با عاملان ظلم تاریخی غزه را وظیفه دوم جهان اسلام خواندند و افزودند: جانیان صهیونیست و حامیانشان برای آدمکشی حیرت آور و کودک کشی نفرت انگیز در غزه، بی شرمانه توجیه و استدلال می آفرینند که این، اوج خباثت و بی حیایی آنان را نشان می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای حمایت آشکار مستکبران از جمله امریکا و انگلیس و تأیید تلویحی یا آشکار مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل را از فجایع صهیونیستها، مشارکت و همدستی در جنایات رژیم خونخوار خواندند.
ایشان افزودند: ملتهای مسلمان و دولتهای اسلامی موظفند از همدستان و حامیان جانیان حاکم بر تل آویو، ابراز برائت و تنفر کنند و در صورت امکان با آنها برخورد اقتصادی – سیاسی نمایند.
رهبر انقلاب، با تجلیل از عزم راسخ ملت ایران در حمایت صریح از مردم غزه و ایستادگی در مقابل تجاوز و خباثت افزودند: در جمعه آخر ماه رمضان، صدای بلند حمایت از مظلوم، از ایران به گوش جهانیان رسید و این ملت علاوه بر این گونه حمایتها، هرکار دیگری از عهده اش برآید با استواری تمام انجام خواهد داد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید سعید فطر، این عید را عید فطرت انسانی و بالاترین عید مسلمانان خواند.
رییس جمهور به حوادث غزه اشاره و تاکید کرد: روزه داری با رذائل اخلاقی و یا سکوت در برابر جنگ طلبان و جنایتکاران نمی سازد.
آقای روحانی منطقه و دنیای اسلام را درگیر دو غده چرکین دانست و گفت: غده چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه غده چرکین دیگری نیز به نام «اسلام، دین، خلافت و امارت»، آدم کشی و مسلمان کشی می کند، خاطرنشان کرد: همه تحلیل ها می گویند که ریشه هر دو غده یک‌جا است.
رئیس جمهور حوادث غزه را جنایت علیه بشریت خواند و تأکید کرد: همه مجامع و سازمانهای بین المللی که از انسان دم می زنند باید محاکم و داوری های بین المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیث آنها برای جهانیان آشکارتر می شود، آماده کنند.
آقای روحانی افزود: برای حل این معضلات راهی جز وحدت دنیای اسلام، تبیین اسلام رحمانی و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداریم.
رئیس جمهور راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان را صلح و عدالت، و در دنیای اسلام برادری و اتحاد و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: آنهایی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند، این آرزو را به گور خواهند برد.
رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکاناتش برای ایجاد ثبات و امنیت، جلوگیری از کشتار و خونریزی و ایجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش می کند و جهان اسلام به یاری حق، با بیداری و هوشیاری و وحدت، به پیروزی دست خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد