سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

تاریخ:  ۱۳۹۳/۰۵/۰۷

زیبایی عید سعید فطر، امروز با نماز پرشکوه ملت ایران در سراسر این سرزمین اسلامی دو چندان شد و مردم مؤمن و موحد به شکرانه یک ماه تقوا و بندگی، سجده عبودیت بجا آوردند. در کانون پرطراوت همایش ملی و معنوی ایرانیان، مصلای تهران، در نخستین ساعات صبح امروز در اجتماع عظیم مردم مومن پایتخت شاهد نماز پرشکوه فطر سعید به امامت رهبر معظم انقلاب بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز با تبریک عید خجسته و پرطراوت فطر، مجالس گسترده قرآن و ذکر و اطعام، توسلات و تضرعات شبهای پرشور قدر و خشم و خروش عظیم ملت را در روز جهانی قدس، زمینه ساز کسب رحمت و برکات الهی برشمردند و افزودند: این حقایق زیبا، باعث شد ملت، سرافرازانه رمضان مبارک را به عید فرخنده فطر پیوند دهد.
ایشان با توصیه به آحاد ملت برای حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان، به درخواست سال گذشته خود برای گسترش افطاریهای ساده در جامعه اشاره کردند و افزودند: خوشبختانه امسال دادن افطاری ساده در سطح گسترده ای در خیابانها و مراکز عمومی و مذهبی مشاهده می شد.  
رهبر انقلاب به مردم توصیه کردند: این گونه مسائل را که در شکل دادن به سبک زندگی اسلامی تأثیرگذار است هرچه بیشتر توسعه دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز قدس امسال را تجلی همت عمومی ملت ایران خواندند و با اشاره به حضور پرشور همه قشرها بویژه مادرانی که با کودکانشان به راهپیمایی آمده بودند گفتند: قدس امسال، حقاً و انصافاً روزی بزرگ بود و ملت عزیز ایران، زنده بودن و اراده خود را به جهانیان نشان داد.
حضرت آیت الله خامنه ای خطبه دوم نماز را با توجه به اهمیت حوادث غزه، به این موضوع اختصاص دادند.
ایشان قضیه غزه را «مسئله اول جهان اسلام و دنیای انسانیت» برشمردند و با اشاره به قتل عام کودکان معصوم غزه و مظلومیت مادران این سرزمین تأکید کردند: گرگ درنده ای به نام رژیم صهیونیستی در غزه در حال فاجعه آفرینی است و بشریت باید در مقابل جنایات این رژیم خونخوارِ کافر عکس العمل نشان دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سه نکته مهم را در خصوص قضیه غزه مورد تأکید قرار دادند: 1- ضرورت محکومیت و مجازات جانیان صهیونیست و حامیانش، 2- تجلیل از مقاومت بی نظیر مردم غزه، 3- لزوم تقویت و تجهیز ملت فلسطین.
رهبر انقلاب، جنایات آشکار سردمداران رژیم صهیونیستی در غزه را یک نسل کشی و فاجعه عظیم تاریخی خواندند و تأکید کردند: هم مجرمان و هم پشتیبانان و حامیان مستکبر آنها باید در سطح جهانی محکوم و مجازات شوند، حال چه این مجرمان در رأس قدرت باشند و چه از قدرت برکنار شده و سقوط کرده باشند و این همان چیزی است که سخنگویان ملتها و مصلحان و دلسوزان عالم باید مطالبه کنند.
ایشان تحمل اعجاب برانگیز و مقاومت تحسین برانگیز مردم غزه را دومین نکته مهم در قضیه غزه خواندند و افزودند: مردم غزه در یک منطقه کاملاً محاصره شده و در حالیکه تمام امکانات محدود آنها در معرض حملات شبانه روزی و بی رحمانه دشمن پلید، خبیث، نجس و بی رحم صهیونیست است، شجاعانه ایستاده و مقاومت می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، مقاومت و قدرت ایستادگی مردم مظلوم غزه را درسی بزرگ برای همه خواندند و افزودند: این مقاومتِ فراتر از تصور، نشاندهنده قدرت ایستادگی انسان و قدرت مقاومت یک ملت است و سرانجام نیز همین مردم به توفیق و به اذن الهی بر دشمن خود پیروز خواهند شد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی و حامیان مجرم امریکایی و اروپایی این رژیم برای تحمیل آتش بس بر مردم غزه، خاطرنشان کردند: تا همین جای کار هم دشمن متجاوز مانند سگ از کاری که کرده پشیمان شده است و بدنبال آتش بس است، و این از نشانه های پیروزی مقاومت است.
ایشان افزودند: به همین خاطر، حامیانِ جانیان صهیونیست نیز در تلاشند، با تحمیل آتش بس بر مردم غزه، این رژیم را نجات دهند.
ایشان، در بیان سومین نکته، به سخنان و تلاش سران سیاسی جبهه استکبار از جمله رئیس جمهور امریکا برای خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی فلسطین اشاره کردند و افزودند: هدف از خلع سلاح مقاومت این است که همین امکانات محدودی را هم که جریان مقاومت برای دفاع مختصر از مردم فلسطین در اختیار دارد، از آن بگیرند تا دشمن صهیونیست هر زمان که اراده کرد بتواند فلسطین را در هم بکوبد و فلسطینی ها نیز امکان دفاع نداشته باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خطبه ها تأکید کردند: بر خلاف نظر و تلاش حامیان رژیم کودک کش صهیونیست، همه دنیا از جمله دنیای اسلام موظف است هر چه می تواند به تجهیز ملت فلسطین کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد