سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا و هیئت همراه

دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا و هیئت همراه

تاریخ:  ۱۳۹۳/۱۰/۲۰

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار آقای نیکلاس مادورا رئیس‌جمهوری ونزوئلا، با تجلیل از مواضع و اقدامات ونزوئلا بخصوص در مقابله با رژیم صهیونیستی، علت دشمنی جبهه استکبار با ونزوئلا را پافشاری بر همین مواضع شجاعانه و اثرگذاری راهبردی در منطقه امریکای لاتین خواندند و خاطرنشان کردند: تصمیم قطعی جمهوری اسلامی ایران، ادامه و افزایش همکاری‌های همه جانبه با ونزوئلاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار از آقای هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا بعنوان دوست خوب ایران یاد کردند و با اشاره به روابط نزدیک دو کشور خطاب به آقای مادورا گفتند: شما نیز در دوره مسئولیت خود این همکاری‌ها را ادامه داده و با شجاعت بر مشکلات و توطئه‌های تحمیلی دشمنانتان فائق آمدید.
رهبر انقلاب همچنین کاهش عجیب قیمت نفت در یک مدت کوتاه را حرکتی سیاسی و غیر اقتصادی خواندند و افزودند: دشمنان مشترک ما از نفت بعنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌کنند و قطعاً در این کاهش شدید قیمت نفت نقش دارند.
ایشان با تأیید توافقات صورت گرفته میان رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا برای مقابله هماهنگ با کاهش قیمت نفت خاطرنشان کردند: البته همکاری‌های دو کشور منحصر به مسائل نفتی نیست و باید سطح مبادلات و سرمایه‌گذاریهای میان دو کشور را که اکنون کمتر از حد انتظار است، افزایش داد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با تجلیل از مقاومت، مواضع و اقدامات ونزوئلا در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گفتند: کشورهای امریکای لاتین در واقع عمق استراتژیک ونزوئلا هستند و آرمانهای ونزوئلا موجب بیداری بسیاری از ملت‌های آن منطقه شد، که علت دشمنی امریکا با دولت و ملت ونزوئلا نیز همین مسئله است.  
رهبر انقلاب در همین زمینه به مواضع بسیار خوب دولت ونزوئلا در جنگ 51 روزه غزه و همچنین سخنان رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اشاره کردند و افزودند: رژیم صهیونیستی در دنیا و بخصوص در میان ملت‌های منطقه ما، کاملاً منفور است و مواضع شجاعانه شما علیه این رژیم، دوستان زیادی برای شما در بین ملت‌ها پدید خواهد آورد.
ایشان همچنین با آرزوی موفقیت برای دولت ونزوئلا، خطاب به آقای مادورا تأکید کردند: شما جوان و برخوردار از عزم و اراده هستید و تصمیم قطعی جمهوری اسلامی نیز ادامه و افزایش همکاریهایی است که سالهاست بین دو کشور آغاز شده و استمرار و تقویت آنها به نفع هر دو کشور است.
در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکلاس مادورا رییس جمهور ونزوئلا با تشکر از کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: آقای چاوز همواره در سخنان خود، رهنمودهای جنابعالی را یادآوری می‌کرد و احترام ویژه‌ای برای ملت، جایگاه و تاریخ ایران قائل بود و ما نیز همچون او، ایران را خانه خود می‌دانیم.
وی اعتماد بین دو کشور را سرمایه‌ای ارزشمند برای توسعه روابط دانست و افزود: باید با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور، در مسیر توسعه جهشی روابط گام برداریم.
رییس جمهور ونزوئلا در ادامه با اشاره به افت جهانی قیمت نفت گفت: در تلاش هستیم که اجماعی را برای کنترل قیمت نفت میان کشورهای عضو اوپک و همچنین دیگر کشورهای صادرکننده نفت از جمله روسیه ایجاد کنیم تا با همکاری و بهره‌گیری از مکانیسم‌های نوین، قیمت نفت را به حد قابل قبولی بازگردانیم.
آقای مادورا در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره و تأکید کرد: فلسطین یکی از آرمان‌های اصلی بشریت است و ملت و دولت ونزوئلا، خود را مدیون آرمان فلسطین می داند و اطمینان داریم که روزی، فلسطین آزاد خواهد شد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت: فلسطین قربانی سیاست‌های استکباری و ویرانگر دولت امریکا شده و دولت امریکا تلاش می‌کند چهره ضد بشری و سلطه‌گر خود را پشت هزار چهره موجه پنهان کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد