سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

 دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

تاریخ:  ۱۳۹۳/۱۱/۰۱

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون با اشاره به نقش پیروزی‌های قهرمانان ورزشی در بوجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان بر حفظ و ترویج ارزشها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیونها انسان را بسیار با اهمیت دانستند و تأکید کردند: این استقامت معنوی در عرصه‌های جهانی معرّف و نشانگر عنصر مستحکم استقامت و ایستادگی ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تشکر فراوان از پیروزی‌ها و مدال‌آوری ورزشکاران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، شناخت افتخارات ملی و همچنین وجود روحیه افتخار ملی در یک ملت را زمینه‌ساز حرکت به‌سوی افتخارات بزرگ برشمردند و گفتند: اینکه یک جوان ورزشکار، قهرمانی خود را به ملت تقدیم، و احساس خرسندی و افتخار را به درون دل‌های مردم منتقل می‌کند، اقدام بسیار با ارزشی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به معطوف شدن همه نگاهها به یک قهرمان ورزشکار، خاطرنشان کردند: منش و رفتار ورزشکار، بعد از قهرمانی، معرف ملت و فرهنگ و شخصیت ملی و همچنین استقامت معنوی ملت ایران است.
ایشان در تبیین موضوع استقامت معنوی گفتند: در دنیایی که دین‌زدایی و عفت‌زدایی در دستور کار مراکز بین‌المللی و امپراطوری رسانه‌ای جهانی قرار گرفته است و موضوع برهنگی و بی‌عفتی به‌صورت گسترده ترویج می‌شود، نشان دادن مظهر معنویت، به‌وسیله یک جوان ورزشکار ایرانی، در واقع معرفی توانایی ایستادگی معنوی ملت ایران در مقابل این موج عظیم انحرافی در جهان است.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه را بیان کردند.
پرهیز از تخلفات قانونی در عرصه‌های بین‌المللی و همچنین در عرصه‌های داخلی ورزشی و لزوم برخورد قاطع با متخلفین، اولین توصیه حضرت آیت الله خامنه‌ای بود.  
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیر مسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی.
ایشان محبوبیت ورزشکاران و قهرمانان را زمینه‌ساز الگو شدن آنان در میان جوانان دانستند و گفتند: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثیر میلیونها حرکت خوب و رواج خیر در جامعه می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قهرمانی و محبوب شدن یک شمشیر دو لب است؛ اگر به لوازم آن پایبند باشیم، بسیار خوب است، اما اگر نتوانیم الزامات آن را رعایت کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان، بر لزوم اولویت‌بندی مسائل تأکید کردند و افزودند: در کنار حمایت از ورزش قهرمانی، ورزشی همگانی نیز باید ترویج شود، زیرا ورزش همگانی موجب سلامت عمومی جامعه می‌شود.
ایشان در پایان با اشاره به قهرمان‌پروری ملت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله میدانهای علم و اخلاق، خاطرنشان کردند: قهرمان‌پروری در کشور به یک روحیه تبدیل شده است که باید روز به روز گسترش یابد.
در ابتدای این دیدار، آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، شعار «ورزش پاک، معنوی و معرفتی» را سرلوحه فعالیت‌های ورزش کشور اعلام کرد و افزود: ایجاد توازن در نگاه به ورزش همگانی و قهرمانی، توجه خاص به توسعه ورزش بانوان، تلاش در جهت ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی، و کاهش تصدی‌گری دولت، از جمله فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان در یک سال اخیر بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد