سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای

یا غیاث المستغیثین

دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

 دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

تاریخ:  ۱۳۹۳/۱۱/۰۱

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون با اشاره به نقش پیروزی‌های قهرمانان ورزشی در بوجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان بر حفظ و ترویج ارزشها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیونها انسان را بسیار با اهمیت دانستند و تأکید کردند: این استقامت معنوی در عرصه‌های جهانی معرّف و نشانگر عنصر مستحکم استقامت و ایستادگی ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تشکر فراوان از پیروزی‌ها و مدال‌آوری ورزشکاران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، شناخت افتخارات ملی و همچنین وجود روحیه افتخار ملی در یک ملت را زمینه‌ساز حرکت به‌سوی افتخارات بزرگ برشمردند و گفتند: اینکه یک جوان ورزشکار، قهرمانی خود را به ملت تقدیم، و احساس خرسندی و افتخار را به درون دل‌های مردم منتقل می‌کند، اقدام بسیار با ارزشی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به معطوف شدن همه نگاهها به یک قهرمان ورزشکار، خاطرنشان کردند: منش و رفتار ورزشکار، بعد از قهرمانی، معرف ملت و فرهنگ و شخصیت ملی و همچنین استقامت معنوی ملت ایران است.
ایشان در تبیین موضوع استقامت معنوی گفتند: در دنیایی که دین‌زدایی و عفت‌زدایی در دستور کار مراکز بین‌المللی و امپراطوری رسانه‌ای جهانی قرار گرفته است و موضوع برهنگی و بی‌عفتی به‌صورت گسترده ترویج می‌شود، نشان دادن مظهر معنویت، به‌وسیله یک جوان ورزشکار ایرانی، در واقع معرفی توانایی ایستادگی معنوی ملت ایران در مقابل این موج عظیم انحرافی در جهان است.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه را بیان کردند.
پرهیز از تخلفات قانونی در عرصه‌های بین‌المللی و همچنین در عرصه‌های داخلی ورزشی و لزوم برخورد قاطع با متخلفین، اولین توصیه حضرت آیت الله خامنه‌ای بود.  ادامه مطلب ...